8 Creatieve ideeën om je boodschap over te brengen met buitenreclame

Gepubliceerd: May 22, 2023

Buitenreclame is nog altijd een fantastische manier om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Wat je ook nodig hebt, of het nu gaat om het promoten van een product, een merk of een evenement, buitenreclame kan een enorm krachtig middel zijn om je boodschap over te brengen. Maar hoe kun je er eigenlijk voor zorgen dat je opvalt in een wereld die overvol is met reclame? Val op met de onderstaande 8 creatieve ideeën om je boodschap op een originele manier over te brengen!

1. Interactive reclameborden

Verander traditionele reclameborden in interactieve ervaringen: Gebruik bijvoorbeeld augmented reality of QR-codes om mensen eenvoudig te betrekken bij je boodschap en te linken naar waardevolle informatie online. Door de interactie aan te gaan, kun je een onvergetelijke indruk achterlaten.

2. Guerrilla marketing

Gebruik de openbare ruimte als canvas voor je reclame. Denk aan street art of 3D-visualisaties die je boodschap overbrengen. Het creatief gebruikmaken van de omgeving, biedt potentie voor het creëren van een onverwacht effect blijft hangen bij de voorbijgangers.

3. Maak gebruik van humor

Gebruik humor om je boodschap over te brengen en mensen aan het lachen te maken. Het zou je wellicht verbazen, maar tal van bedrijven kunnen baat hebben bij grappige advertentie die ervoor zorgt dat mensen je merk beter onthouden en positief over je denken!

4. Gebruik verlichting

Maak gebruik van verlichting om de aandacht te trekken. Een creatieve lichtinstallatie kan je boodschap op een opvallende manier overbrengen, vooral ‘s avonds.

5. Maak gebruik van seizoensgebonden thema’s

Gebruik seizoensgebonden thema’s om je boodschap over te brengen. Denk aan kerstversieringen of zomerse strandstoelen die mensen doen denken aan vakantie. Dit kan je boodschap beter laten aansluiten bij de belevingswereld van de doelgroep.

6. Combineer verschillende media

Maak gebruik van verschillende media om je boodschap over te brengen. Combineer bijvoorbeeld traditionele reclameborden met digitale schermen en social media-campagnes. Door verschillende media te combineren, kun je je boodschap op meerdere manieren en kanalen verspreiden.

7. Gebruik creatieve vormen

Gebruik creatieve vormen om je boodschap over te brengen. Denk aan ongewone vormen van reclameborden zoals ronde of gebogen displays. Dit kan zorgen voor een unieke uitstraling die blijft hangen bij de doelgroep.

8. Maak jouw buitenreclame realiteit met JCDecaux

Met deze creatieve ideeën kun je je boodschap op een unieke manier overbrengen. Vergeet niet om te kijken naar de verschillende mogelijkheden voor buitenreclame van JCDecaux - De nummer één in buitenreclame en stadsmeubilair! Hun brede scala aan producten en expertise kan je helpen om je boodschap op een opvallende manier te presenteren.

Delen

Van 't blog

8 Creatieve ideeën om je boodschap over te brengen met buitenreclame
8 Creatieve ideeën om je boodschap over te brengen met buitenreclame

Buitenreclame is nog altijd een fantastische manier om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Wat je ook nodig hebt, of het nu gaat om het promoten van een product, een merk of een evenement, buitenreclame kan een enorm krachtig middel zijn om je boodschap over te brengen. Maar hoe kun je er eigenlijk voor zorgen dat je opvalt in een wereld die overvol is met reclame? Val op met de onderstaande 8 creatieve ideeën om je boodschap op een originele manier over te brengen!

5 tips om de juiste telefoon te kiezen!
5 tips om de juiste telefoon te kiezen!

Een nieuwe telefoon kopen kan een lastige opgave zijn. Er zijn zoveel opties beschikbaar, waardoor het kiezen van de juiste telefoon een lastige taak lijkt. Of je nu op zoek bent naar een budget-optie of een high-end toestel, er zijn altijd een aantal punten om rekening mee te houden. In dit artikel geven we je vijf tips om de juiste telefoon te kiezen

Waarom digitaal winkelen leuk is
Waarom digitaal winkelen leuk is

De wereld evolueert bijzonder snel, dus dat geldt ook voor alles wat erin leeft. En hoe de mensen shoppen vormt geen uitzondering op deze evolutie. Veel winkels en bedrijven nemen hun online aanwezigheid daarom behoorlijk serieus. De reden hier achter is simpel. Dit komt immers omdat de meeste mensen hun goederen en diensten nu vaker online kopen. We lichten hieronder een aantal voorname redenen uit waarom mensen liever digitaal winkelen.